Operace se zdařila – rozvrat školství dokonán.
Za svou letitou kariéru, ve strukturách našeho vzdělávacího systému, jsem tuto předvolební maškarádu, politickou kulišárnu zažil již mnohokráte. Veřejně se velmi hlasitě vytroubí zvýšení platů, samozřejmě, shodou okolností, měsíc před volbami, přepíší se čísla v tarifních tabulkách a …dál nic. Peníze do mzdových fondů ředitelům jaksi nedorazí. Co potom, v podstatě podvedenému, „šerifovi“ zbývá. Tarify vyplatit musí, ale kde na to vzít? Je tak donucen nedobrovolně sáhnout do nadtarifních složek mzdového fondu (osobní ohodnocení, odměny), čímž všem přidá v dikci tabulky, ale ubere na prémiích. Samozřejmě biti jsou ti pracovníci, co mají nadtarif vyšší (tam je kde brát), tedy ti nekvalitnější. Dobrou práci je nutno pozásluze potrestat. Děkujeme soudruzi z vlády. A za to si slibujete volební lístek v urně? Jak zpíval klasik „…nasr.., jó nasr..“.
Druhý „majstrštyk“, který se vládním diletantům zdařil až neuvěřitelně, je totální rozvrat zejména základního školství. Mix přehnaného podlézání a poklonkování byrokratům z Bruselu, přihrávání veřejných peněz neziskovým organizacím a hloupost, nekompetentnost, či snad schválnost zničit osvědčený systém, vyprodukoval a zavedl takzvané společné vzdělávání – inkluzi, spíše však tento proces nazvat nebetyčný chaos – totální rozvrat. Nebudu to zde podrobně pitvat, každý ví, co je za pitomost míti všechno na jedné hromadě, avšak praxe ukázala, že devadesát procent ředitelů základních škol netuší, podle jakého programu a jakým způsobem děti se speciálními vzdělávacími potřebami konkrétně učit. A tak seženou asistenta (pokud předtím seženou peníze) posadí milé děcko s tímto, o něco starším „děckem“ do kouta nějaké třídy a „…hlavně moc nerušte!“ V novém školním roce se u nás ve škole (pro děti s hendikepem) objevilo několik dětí, nepopsaných listů. Samozřejmě vzdělávaných v běžných ZŠ a s asistentem. Pro mě je to zločin.
No a celá tato sranda je doprovázena, na každém kroku neskutečnou byrokracií. Výkazy, přehledy, plány, žádosti, souhlasy, rozhodnutí, doporučení, papíry, papíry, papíry. Nekecám, když řeknu, že papírů je třikrát tolik, než předloni. Takže děkujeme soudruzi!
Nemáte náhodou pocit, že na světě je všechno obráceně a zdravý, selský rozum je v těžké defenzívě? Lidi, prosím Vás, už kvůli těm dětem, ty tady budou muset žít, volte normálního člověka a ne komouše, zakukleného komouše a už vůbec ne estébáka.
Často se mi vrací představa, jak by u nás mohlo býti krásně.
Jan Linhart
Lávka.
Byl jsem se podívat na spadlou trojskou lávku. Uviděl jsem bizarní, tragický obraz zřícené mostovky a nakloněného pilíře. Pral jsem se se směsicí pocitů ve své hlavě. Vějíř obav, bezmoci, vzteku a hnusu.
Jan Linhart
Hospoda bez cigára, ryba bez vody, hlava bez mozku.
Schválně jsem si ponechal odstup několika dní. Ovšem přátelé, pocit neskutečné blbosti je čím dál, tím silnější a drtivější.
Jan Linhart
Blbákov, to je naše domovina.
Máte za to, že největší vopruz, který musíte podstoupit, neb vám na krk šlape „služebník“ stát, vedený neziskovými specialisty, je obsáhlé daňové přiznání?
Jan Linhart
Vítejte v Novém Husákově.
Čardáš lží kolem deficitněpřebytkového hospodaření našeho korpulentního státu je k smíchu i pláči zároveň. Ten pán, přes peníze, co tak směšně hovoří, veden snahou o český jazyk, lže, až se mu od huby práší.
Jan Linhart
Inkluzívní vzdělávání našich dětí měsíc po „zavedení“!
Kdo nemá doma dítko školou povinné, necítí asi palčivou potřebu nechat se unavovat destrukcí základního školství ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Škoda.
Jan Linhart
Blahoslavení chudí duchem vedou ministerstva.
Kdyby to nebylo tak vážné a nemělo to dalekosáhlé negativní důsledky, skoro by mi těch žen, lidsky, s pochopením, bylo líto. To už totiž není ani k smíchu, ani k pláči, to je psychiatrická diagnóza.
Jan Linhart
Kolaps Valachové, šance pro Sobotku.
Inkluze je unikátní organizační forma vzdělávání všech všemi společně dohromady. Geniálně, až neuvěřitelně, se podařilo nalézti systém, který není dobrý vůbec pro nikoho. Přece však, napadá mne. Hádejte. Napovím. Ve škole je nenaj
Jan Linhart
Proveďte exit z našich životů.
Šel jsem na oběd do školní jídelny. Poměrně hladový a v očekávání, protože jsem si nepřečetl nový jídelní lístek. No jasně. Čočka s vejcem na tvrdo. Jděte s celou Evropskou unií ... k šípku. To abychom zůstali v rostlinné říši.
Jan Linhart
Nakopat je do … hýždí . A ven.
Asi bychom těžko hledali příčetného člověka, který by upřednostnil lež a nenávist, na úkor pravdy a lásky.
Jan Linhart
Neziskovky zavětřily a pevně se přisály aneb pijavice v akci.
Takzvané neziskové organizace zažívají neuvěřitelně tučné časy. Pokud zachováme tradiční vzorec : první místo prachy, druhé místo touha po moci, sedí to, jak zadnice na hrnci.
Jan Linhart
Neobyčejně ušlechtilý čin ministryně Valachové.
V hukotu diskuse o nesmyslnosti inkluzívního (společného) vzdělávání (konečně vstoupili do rozpravy i rodiče a rozumná veřejnost) zanikl závazek nejvyšší úřednice přes školy.
Jan Linhart
„Obohacující“ diskuse.“
Je za námi diskuse v televizi na téma inkluzívního vzdělávání. Naprosto vysvlékla donaha absurditu společnosti, ve které se v současnosti nalézáme.
Jan Linhart
Mentálně postižené děti obětí bruselské zhůvěřilosti.
Tak je to jasné, potvrzené, nepochybné, nepochopitelné, úděsné. Ministryně školství jezdí předkládat návrhy na vzdělávání mentálně postižených žáků do Bruselu podobně kované odbornici na základní školství, paní Jourové.
Jan Linhart
Smím ministryni školství napsat otevřený dopis?
A v tom dopise položiti pár otázek? Nevadí, že některé budou poněkud nepříjemné? Mohu doufat, že na tyto otázky pravdivě a bez vytáček odpovíte? Anebo, že vůbec odpovíte?
Jan Linhart
Školní třída jednoho dne.
Se začátkem nového školního roku se rozhořel doutnající sen některých pedagogů teoretiků o masívním inkluzivním vzdělávání v českých základních školách.
Jan Linhart
Hendikepovaní potřebují zvláštní péči.
Žijeme v šílené době, kdy zdravý rozum a rozumné uvažování jsou záležitosti naprosto zadupané do prachu nicoty a opovržení.
Jan Linhart
Hýčkáme si svou vlastní škodnou.
Cizí nezisková organizace, placená z daní občanů, kteří denně chodí do práce, disponuje neskutečnou drzostí a hodnotí přístup české společnosti k občanům, kteří, v drtivé většině, v práci nikdy nebyli. Proč takové elementy nevezmeme za límec a nevyhodíme za dveře, nechápu.
Jan Linhart
Střídání u koryt.
Evidentně naprosto zbytečný ministr této vlády vystrnadil od koryta dalšího zbytečného úředníka, ještě zbytečnější agentury pro začleňování kohosi kamsi při úřadu vlády, čímž fakticky podrazil nohy druhu ve zbrani, neb oba byli instalováni za účelem rozhazování veřejných peněz všem, kterým se do práce vůbec nechce a za vydatné pomoci velmi štědře dotovaných úředníků parazitují na těch zoufalcích, co chodí do fachy.
Jan Linhart
Inkluze jako generátor sedmilhářů.
Viděl jsem ve veřejnoprávní televizi rozhovor redaktorky s ministrem školství o vzdělávání postižených dětí a byla to tragédie. Oba hovořili tak kompetentně, že jsem se musel přesvědčit, nejde-li o Českou sodu. Nešlo. Ale soda to byla.
Jan Linhart
A zeptali jste se toho postiženého, kde a s kým chce být?
Lavina fundovaných názorů na způsob vzdělávání zdravotně postižených, spuštěna hlavou státu odpovědí na otázku jaký má názor na úplné zrušení praktických a speciálních škol, ukázala, že je opravdu velmi málo těch, kteří problému opravdu rozumí. Tradičně se totiž, v přívalu krásných slovíček, totálně zamíchala jablka s hruškami.
předchozí | 1 2 3 4 5 | další |